Algemene Voorwaarden
Artikel 1 - Definities
1. GeMaSa gevestigd te Hollandscheveld, Kvk-nummer
2. Klant: degene met wie GeMaSa een overeenkomst is aangegaan.
3. Partijen: GeMaSa en Klant samen.
4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens GeMaSa.
2. GeMaSa en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. GeMaSa en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
1. GeMaSa hanteert prijzen in euro's inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2. GeMaSa mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan die GeMaSa niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
4. De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3. tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen
1. De consument dient reeds het factuur bedrag vooraf te betalen voordat de goederen geleverd worden.
De consument heeft de volgende betaalmogelijkheden;
2. GeMaSa mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel zekerheidstelling eisen van het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Recht van reclame
1. Wanneer de Klant in verzuim is, mag GeMaSa het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
2. GeMaSa maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
3. Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan GeMaSa, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
4. De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop retourneren met opgaaf van reden. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
-het product gebruikt is
-het beschadigd is door eigen toedoen
-het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
-de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
Voorwaarden bij retour sturen van een product.
Na ontvangst van een artikel heb je 14 dagen de tijd om het terug te sturen conform de volgende voorwaarden:
– Stuur een e-mail via het contactformulier o.v.v. je ordernummer en welk product je wilt retourneren.
– Het artikel moet in de originele verpakking zitten.
– Het artikel moet ongebruikt en onbeschadigd zijn. Dit geldt ook voor de verpakking van het product.
– Alle labels en kaartjes moeten aan het artikel zitten.
– Het artikel moet altijd verpakt zijn in een doos of envelop.
– Indien de retour niet volgens bovenstaande regels is aangeleverd, kan deze niet in behandeling worden genomen.
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
- op de dag nadat de consument het product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling.
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp o.v.v. ordernummer te sturen naar GeMaSa met behulp van het contact formulier dat beschikbaar is op de website van GeMaSa Gift & Print Shop.
4. De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar GeMaSa, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 8 - Vergoeding en terugbetaling
1. Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar GeMaSa heeft geretourneerd zal GeMaSa binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
Artikel 9 - Vergoeding retourkosten
1. Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en e volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 10 - Levering
1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt
2. Levering vindt plaats bij GeMaSa, tenzij anders wordt afgesproken.
3. Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4. Levering van producten geschiedt alleen na bestelling en volledige betalingen.
Artikel 11 - Levertijd
1. De levertijden van GeMaSa zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
2. De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van GeMaSa.
3. De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer GeMaSa later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer GeMaSa niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en GemaSa iets anders hebben afgesproken.
Artikel 12 - Feitelijke levering
1. De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 13 - Transportkosten
1. De Klant betaalt de kosten voor transport/verzending, tenzij de Klant en GeMaSa schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 14 - Verpakking en verzending
1. Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan de door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij GeMaSa niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
2. Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij de eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan GeMaSa. Doet de Klant dit niet, dan kan hij GeMaSa niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 15 - Bewaring
1. Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 16 - Garantie
1. De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
2. De garantie geldt niet:
- in het geval van slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 17 - Ruilen
1. De klant mag een gekocht artikel ruilen. Hierbij gelden de volgende voorwaarden:
- ruilen vindt plaats binnen 5 dagen na aankoop waarbij de Klant de originele factuur kan laten zien
- het product wordt teruggestuurd in de originele verpakking met alle aangehechte originele kaartjes en/of labels
- het product is nog niet gebruikt
2. Afgeprijsde artikelen, op maat gemaakte artikelen of speciaal voor de Klant aangepaste artikelen kunnen niet worden geruild.
Artikel 18 - Vrijwaring
1. De Klant vrijwaart GeMaSa tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door GeMaSa geleverde producten en/of diensten.
Artikel 19 - Klachten
1. De Klant moet een door GeMaSa geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant GeMaSa daarvan op de hoogte stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3.De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijk omschrijving van de tekortkoming, zodat GeMaSa hierop gepast kan reageren.
4. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en GeMaSa.
5. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat GeMaSa andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 20 - Ingebrekestelling
1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan GeMaSa.
2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling GeMaSa ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 21 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer GeMaSa een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid
1. GeMaSa is alleen aansprakelijk voor de schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer GeMaSa aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. GeMaSa is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer GeMaSa aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald.
Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
5. Alle afbeelding, foto's, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 23- Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van GeMaSa vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 24 - Ontbinding
1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer GeMaSa toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door GeMaSa nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat GeMaSa in verzuim is.
3. GeMaSa mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer GemaSa kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 25 - Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van GeMaSa door de Klant niet aan GeMaSa kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmacht situatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestaties of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- of telefoonstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen
3. Wanneer zich een overmacht situatie voordoet waardoor GeMaSa 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat GeMaSa kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmacht situatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als GeMaSa de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. GeMaSa hoeft in een overmacht situatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer GeMaSa hiervan voordeel heeft.
Artikel 26 - Wijziging overeenkomst
1. Wanner het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en GeMaSa de overeenkomst aanpassen.
Artikel 27 - Wijziging algemene voorwaarden
1. GeMaSa mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag GeMaSa altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal GeMaSa zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 28 - Overgang van rechten
1. De Klant kan geen rechten uit de overeenkomst met GeMaSa aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van GeMaSa.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 29 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichts in de buurt komt wat GeMaSa bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 30 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en GeMaSa is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van GeMaSa is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en GeMaSa, tenzij de wet iets anders bepaalt.